איך מנהלים מערכת יחסים עם זמן?

אתם מכירים את התחושה שאתם לא מספיקים לעשות מה שחשוב לכם? דוחים, מתעסקים בעניני אחרים וב”זוללי זמן” ואח”כ כועסים על עצמכם?

זמן!

אין דבר שקורה בחיינו שאינו נוגע במושג הזמן ובכל זאת הוא לפעמים “חבר” ולפעמים “אויב”. ו”הזמן הזה”, מצד אחד יכול ליצור שמחה עצומה עם פריצות דרך משמעותיות ומצד שני, ליצור כעסים, הלקאה עצמית והרבה מאוד רגשות אשמה.

• אז איך מנהלים מערכת יחסים עם זמן?
• איך סולחים לעצמינו שלא הספקנו או התעסקנו בעניני האחרים?
• ואלו פתרונות אפשר לאמץ כבר עכשיו כדי להספיק יותר ואפילו להשאיר עוד זמן פנוי?

לשם כך הזמנתי את אביטל סומך מגשרת, מרצה ומנחה סדנאות לניהול זמן לתוכנית סליחה יומיומית שתענה על כל זה ועוד ותיתן לנו 2 כלים סופר חשובים לניהול זמן שכל אחד יכול לאמץ מ… עכשיו!



החיים זה מה שקורה בזמן שאנחנו עסוקים בלתכנן תוכניות‎ 
ולט דיסני

האם אפשר לנצל את הזמן?

מתוך הספר “הרפתקאות אליס בארץ הפלאות”, הדמות ‘הכובען המשוגע’- לואיס קרול

אני חושבת שהיית יכול לעשות שימוש יותר טוב בזמן,” אמרה עליסה, “מאשר לבזבז אותו על חידות שאין להם פתרון.” “לו הכרת את הזמן כמוני,” אמר הכובען, “לא היית מדברת על לבזבז אותו, הוא לא אחד שמתבזבז!”   “אני לא יודעת למה אתה מתכוון,” אמרה אליס.”ודאי שלא!” אמר הכובען, מנער את ראשו בבוז. “אני מתערב שלא דיברת עם הזמן אפילו פעם אחת!”  “אולי לא,” ענתה אליס בזהירות “אבל אני יודעת איך לנצל אותו.””זהו! זה מסביר הכל,” אמר הכובען  “הוא לא סובל שמנצלים אותו. ובכן, לו ידעת לשמור איתו על יחסים טובים, היה עושה בשעון כמעט כל מה שהיית מבקשת ממנו.

מהי סליחה בשבילך בהקשר של זמן?

סליחה בשבילי היא להבין שמאחורי כל פעולה של אדם עומד מניע, סליחה היא להבין מהו המניע של אותו אדם ולבדוק מה עומד מאחוריה.
לסלוח לעצמי כשאני לא מספיקה לעשות את כל מה שאני רוצה או כל מה שחשוב לי, לסלוח לאחרים כשהם לא עומדים בקצב שלי או שלא מבינים לעומקם את הדברים שאני עושה

סיפור

מאסטר אחד הולך עם התלמיד שלו לפני הנהר. ממש לפני חוצים את הנהר ניגשת אל המאסטר אשה זקנה ומצורעת ומבקשת מהמאסטר שיעביר אותה על גבו את הנהר. המאסטר לוקח אותה ומעביר אותה את הנהר. הם ממשיכים בדרכם, התלמיד חושב כל הדרך כיצד זה מחל המאסטר על כבודו ולקח את הזקנה על גבו. בעיניו זה לא כיבד את מעמדו הרם של המאסטר. וכך שלושה ימים הם צועדים והמחשבות על האירוע לא מניחות את דעתו של התלמיד. עד שהוא לא יוכל יותר ופונה אל המאסטר בשאלה כיצד זה מחל על כבודו ולקח את הזקנה על גבו. 

“אתה רואה”, ענה לו המאסטר “אני לקחתי את הזקנה חמש דקות על הגב ושחררתי אותה מחיי, אתה תקוע עם זה כבר שלושה ימים”.     הרבה פעמים אנו חווים אירועים קשים בחיינו, אנו נפגעים מאנשים ולא סולחים להם על שהעליבו אותנו. יש שימשיכו לשאת את המשא ימים רבים. מי שיתקדם הלאה יהיה זה שיחמול על האחר, יסלח וימשיך את חייו. שחררו

מידי שישי מפרסמת סיפור לשבת עם חיבור לפרשת השבוע ונקודה למחשבה… לחיים

להצטרפות לקבוצת סיפורים ותובנות לקבלת הסיפור לשבת


דילוג לתוכן