האם תוכלו לשכנע את עצמכם להפסיק ולספר לעצמכם סיפורים ולדמיין סרטים?

השאלה המאתגרת הזו , מזכירה לי סיפור ידוע מן המקורות היהודיים שמצאתי לאחרונה בספרייה של אבי ז”ל:

“חסיד יהודי ושמו יצחק חלם שעליו לנסוע לפראג, שם ימצא אוצר מתחת לאחד הגשרים הראשיים. הוא מחליט לצאת לדרך, אולם בהגיעו לפראג הרחוקה, הוא מגלה שלא יוכל לחפור מתחת לגשר, משום שאנשי משמר המלך יושבים שם.בעודו מהלך אנה ואנה ליד הגשר שם לב אליו ראש השומרים ושאל אותו לפשר מעשיו. יצחק מספר לו על חלומו, וכתגובה השומר לועג לו, ואומר לו שגם הוא חלם חלום, שמתחת לתנור בביתו של יהודי ושמו יצחק מסתתר אוצר! הוא מוסיף כמובן, שלדעתו, אסור להאמין לחלומות, ושהחסיד עשה טעות בבואו עד לפראג רק מכוח חלום.אז הבין החסיד יצחק שמטרת בואו לפראג הייתה רק כדי לשמוע זאת, שבעצם האוצר נמצא ממש מתחת לאפו. חזר לביתו, חפר מתחת לתנור, מצא את האוצר והתעשר”

נקודה למחשבה

עד כמה אתם מחפשים אושר, שמחה, שקט ושלווה בחוץ?

מתי בפעם האחרונה בדקתם מה קורה בפנים, אצלכם, איזה אוצרות יש שם?

לעיתים עלינו לנדוד הרחק מביתנו, רק כדי לגלות שכל הדרוש לנו, ואף יותר מכך כבר היה ברשותנו, עוד בטרם יצאנו למסע, כי אנחנו מחפשים פתרונות בחוץ אצל אחרים, או שאנחנו מחכים להזדמנות שתיפול עלינו.

הרבה נמצא בפנים, הרבה שהוא לפעמים גם מספיק למלא חלל גדול ועצום, חלל כזה שמחפשים להשלים אותו בחוץ.אז אם אתם כבר נמצאים בכזה מסע.

הביטו במראה שלכם , תפקחו שם עיניים, תשאלו את עצמכם שאלות, תאמינו בעצמכם והכי חשוב שימו לב גם להינות מהדרך כי שם אתם יכולים למצוא “תיבה אוצר”, שיש בה הרבה ייכולות, כישורים ואפילו אומץ לשנות ולשפר משהו.

לסיפורים נוספים- סיפור על עיר השמש – סיפור של אבא שלי

דילוג לתוכן