מה חושבים עליי – דיאטה מרעשי הסביבה

עד כמה אכפת לכם באמת מה אחרים חושבים עליכם ולמה בכלל אנחנו מתעסקים בזה?
עד כמה אתם מושפעים ועושים מה שאחרים מצפים, או מה שבאמת אתם רוצים ואיך אומרים את המילה לא?! מה חושבים עלי?

לצפייה בפודקאסט מה אחרים חושבים עליי

ניתן גם להאזין דרך האפליקציות:

POTBEAN SPOTIFY iTunes

הירשמו לערוץ הפודקאסט סליחה יומיומית ואל תשכחו לספר לי מה לקחתם

איך אפשר לצמצם את רעשי הסביבה שמעכבים אותנו באמצעות 4 פעולות, לעשות ‘דיאטה’ , אבל ‘דיאטה מרעשי הסביבה’ שתהפוך גם לדרך חיים

מכירים את זה שאתם עושים מעלים פוסט לפייסבוק תמונה לאינסטגרם, סרטון ,מתלבשים אחרת, מנסים למשהו לגרום בכוח, כדי שמישהו ייראה את מה שעשיתם? כמה יפה התקדמתם, איזה תבשיל שווה הכנתם, ועוד ועוד? בכל פעם שיש צורך כזה באישור, ואנחנו עושים את הפעולה, מיד אחרי כן האגו מתעורר לחיים ואומר כמה שהיא (הפעולה שעשיתם),אולי לא טובה. למה לא הגיבו, או למה הוא ענה תשובה כזו מעצבנת, ולמה יש רק שלוש תגובות או לייקים מפרגנים?

אז מתי בפעם האחרונה עשית משהו…
רק בשבילך, מבלי להסתכל הצידה ולחשוב “מה יגידו עלי?

תסמונת המתחזה

זו תופעה שבה אנשים שמצליחים מרגישים שהם לא ראויים להצלחה שלהם. שלמעשה זה מזל ויש פחד שיום יגיע ומישהו , הסביבה תגיע ותחשוף אותנו. או שמישהו יגיד אההה זה לא מה שאמרת, כאילו יחפשו אותנו . זה פחד שיבוא מישהו ויגלה שאתם לא ראויים להצלחה שהגעתם אליה. הפחד הזה מעכב אנשים מצליחים ומונע מהם התפתחות. פחד מהאחרים. תחשבו על אנשים שמרגישים ככה יש להם יותר סיכוי להישאר במשרה או בעבודה מסויימת כי הם הם מפחדים לחפש עבודה טובה יותר אחרים לא יקחו אותם. האחרים לא מכירים בהצלחה שלהם. זה מוביל לתסכול מרמור שחיקה.

לא כולם מרגישים כך וזה גם יכול להגיע ולהיעלם בתקופות מסויימות בחיים.
למשל התופעה הזו יכולה להתחזק ככל שאתם מתמקצעים והופכים למומחים.
וגם בתחילת הקריירה התופעה מאוד נפוצה כי כולנו מלאים בספקות ובחששות. ואפילו בשלבים מאוחרים יותר בקריירה כשאנחנו זוכים ליותר הצלחה התופעה עלולה להתחזק מאחר שאנחנו מרגישים שיש לנו יותר מה להוכיח לסביבה. אם נכשל, לכישלון יהיו יותר הדים, ולכן אסור לנו להיכשל.

אז מה אחרים חושבים עלי?

השאלה “מה אחרים יגידו עלי?” או “מה אחרים יחשבו?” נובעת מהפחדים שלנו, מההערכה העצמית שנבנתה פחד מכישלון, פחד מהצלחה, פחד מגדילה, פחד מאכזבה, פחד שלא יאהבו אותך,פחד מביקורת ועוד סיפורי אלף לילה ולילה אחרים…

איך עושים דיאטה-
4 פעולות לדיאטה מרעשי הסביבה

להוריד את התריס.

מה יוצא לי מי זה מה המטרה שלי

תתקשרו לאדם אוהב

להגיד לא

איך להתמודד עם כעסים

איך להיות פחות עצבני

לתוכניות נוספות

דילוג לתוכן