כש”נטוורקינג” ו”סליחה” נפגשים

נטוורקינג הוא מערכת יחסים שאנו מנהלים עם אנשים, אבל למעשה זו גם מערכת יחסים שאנו מנהלים מול עצמנו. ככל שנבין את השימוש והתועלות של הנטוורקינג נבין עד כמה זה יכול להוות עבורנו קרש קפיצה הן ברמה האישית בחיזוק הביטחון, כושר הדיבור, הרחבת אזור הנוחות,עמידה מול קהל וכד’ והן ברמה המקצועית –במיקוד, סיעור מוחות, הרחבת העסק ושיתופי פעולה. אנו נבין מתי נכון לשים את האגו בצד ולהינות מהתועלות הרבות שיש.

כדי להצליח בנטוורקינג צריך להיות מעורב אישית בקהילה בקבוצה ובארגון. זו הדרך לחשיפה, להיכרות ולמקום שלי בתוך הארגון. עם הזמן, נוצרים קשרים אישיים ועסקיים המבוססים על אמון הדדי ביחס ליכולות העסקיות. ככל שהקשרים מתהדקים, החלפת הקשרים וההפניות העסקיות גוברת. שימו לב יש פה קשר ישיר. ככל שאשקיע יותר במפגשים, בפגישות אישיות, בכתיבת פוסטים ובתגובות , כך יכירו אותי יותר, יבינו מה אני עושה, מה אני מוכר, מי הקהל היעד שלי, מה החלומות והקשר עם אנשים אחרים ילך ויתהדק. כמובן שיש להגדיר מטרות, זמן השקעה ותכנון נכון להשגת היעדים שלי בקבוצות העיסקיות. אך חשוב להתמיד ובנחישות רבה להתקדם בסולם.

אז מה יכול לעכב אותי במפגשי הנטוורקינג? למה לעיתים אני מרגיש פגוע, נעלב, לא מממש את הפוטנציאל, או שעסוק במשחקי אגו כאלה ואחרים? איפה המטרה שלי מתפספסת?

על סליחה ונטורקינג?


נושא ה”סליחה” הוא נושא פופולרי ויחד עם זאת עוצמתי, מרתיע ומפחיד. אך ככל שנבין שהסליחה מתחילה ונגמרת בשיח פנימי שלנו עם עצמנו, כך נוכל לדייק להגשים ולפרוץ גם במעגלי הנטוורקינג. הסליחה פוגשת אותנו בתחומי החיים השונים: במשפחה, בין עצמנו ,מול חברים , עם הילדים שלנו, בעסק ובעבודה וכל מעגל משפיע על המעגלים האחרים. במפגשי נטוורקינג חשוב להבין , לדעת ולנהל את מה שמפריע לי במקום “שהוא” ינהל אותי.

איפה הסליחה פוגשת אותנו בנטוורקינג?

1. “אנחנו לא מציגים מספיק טוב את עצמינו ב 60 שניות/ שכחנו מה רצינו לומר וקיבלנו ‘בלייק אאוט’ ועכשיו כבר לא יזכרו אותי”
עד כמה אנחנו ביקורתיים כלפי עצמינו, עושים טעויות ומסתובבים עם רגשות אשמה, חרטה, או החמצה אשר מעכבים אותנו להתקדם ולפרוץ. נטוורקינג זו במה נפלאה ללמוד, להתנסות ולעשות את כל “הטעויות” האפשריות. האנשים מכילים, עוזרים ומפרגנים אחד לשני. ואפילו כשאנחנו מתבלבלים ומתרגשים, כך זוכרים אותנו טוב יותר, כי למעשה אנו משקפים בפני אחרים את האני האמיתי שלנו וגם הפעם היינו בהחלט זכירים.
2. “בחרתי איש מקצוע לא מהקבוצה שלי ולא נעים לי
מטרתו העיקרית של הנטוורקינג היא להוות פלטפורמה שיווקית נוספת לקידום העסק שלי. אמנם, הכללים שונים מכלים שיווקיים אחרים, אך חשוב להסתכל מה נכון עבורי ומה מטרת העסק שלי. הנטוורקינג מתבסס על חיבור בין אנשים ולכן גם אם אני שייכת לקבוצה כזו או אחרת אין לי מחוייבות בלעדית לעשות עסקים עם חבר קבוצה שלי. בסופו של יום אני מסתכלת עלי ועל העסק שלי ולכן כדי לרכך פגיעה/היעלבות/ ציפייה אצל אחר יש פה חשיבות גדולה למילים שנגיד. חשוב לדבר, לספר, לשקף ולא להרגיש לא נעים, להתחמק ולהתחבא מאותו אדם. מצב זה עלול לגרום לתגובות שרשרת , חוסר נוחות ואווירה לא נעימה שעלולה להשפיע על כל הקבוצה.
הם הכירו בארגון נטוורקינג. הוא עשה איתו שיתוף פעולה עיסקי ובאחת מפגישותייהם עם לקוח פוטנציאלי, שותפו דיבר דברים שאינם מדוייקים “וסתם לו את הפה”. הלקוח סגר עיסקה אבל אותו חבר הסתובב עם תחושה פגועה וכעס על חברו, מה שהשפיע על התפוקה, יצירתיות, הנאה, המוטיבצייה, התלהבות והמיקוד בעבודה. הוא חזר כל יום לביתו ואת כל הכעסים הוציא על אשתו הילדים וחבריו הקרובים. לבסוף הוא החליט לפרק את השותופות עם חברו. ותחשבו מה היה קורה אם היה אומר את אשר על ליבו. משתף בצורה עיניינית וממוקדת, מתאם ציפיות ועובר הלאה. כמה כאב וסליחה עצמית היו נחסכים ממנו… והעסק/השותפות… אולי היתה יכולה להתפתח אחרת.
3. לא הספקנו לפרגן לחבר
תבואו שוב… לא תמיד אפשר להספיק הכל. הבינו, קבלו ושחררו רגשות אשמה אשר מעכבות אותנו ויוצרות אי נוחות.
4. “נעלבנו
“מחמאות תקחו ללב וביקורת תקחו לראש”. לימדו מה לעשות בפעם הבאה טוב יותר, הקשיבו ולימדו לבטוח ולסלוח לעצמכם.
5. אני לא מגיע לקבוצה הזו כי אני לא אוהב את האדם הזה…”
אנו אנשים בוגרים עם מטרה משותפת. תתמקדו בסיבה שאתם פה ובתועלות הרבות שאתם יכולים להפיק ותת לאחרים. צאו מאזור הנוחות שלכם והגדילו אותו. בפעם הראשונה הסיטואצייה יכולה להיות פחות נעימה, ככל שתתמידו זה יהיה יותר קל כמו הרבה מאוד סיטואציות בחיים.
6. “אני עסוק יותר מידי במה יגידו ויחשבו עלי”
עד כמה הסביבה משפיעה על הראציונל שלנו, משבשת אותו וגורמת לנו לפעול מבלי לחשוב על אוטומט. קחו אחריות ושימו לב שאנו מתמקדים במה שהאחר עשה שהיה לא בסדר, במקום במה שאנחנו היינו יכולים לעשות טוב יותר. לימדו לזהות את השיעורים שעליכם לעבור וסללו לעצמכם את הנתיב לתחושת לשינוי. זכרו כי אחד המפתחות להצלחה הוא ערך של סליחה עצמית שנובעת מכנות כלפי עצמך.
7. אף אחד לא רוצה להיפגש איתי/ קבעו איתי וביטלו /לא רוצים לעשות שת”פ
חשוב לזכור כי נטוורקינג עובד בהתמדה ובנחישות. אנשים יירצו להיפגש איתך כשיכירו אותך ואת יכולתייך המקצועיות. לשם כך עלייך להשקיע ולהתמיד במפגשי קבוצות, פגישות אישיות וחשיפה באתר, בכתיבה ובתגובות. כדאי לתכנן מראש ולהכין תוכנית עבודה.
8. כתיבת חוות דעת חיובית או שלילית?
כוח המילים – אם אין לך מה לומר אל תגיד. כנות ואמינות היא המפתח להצלחתו של ארגון נטוורקינג. חשוב שנדע, כי אם אתה חווית בעל מקצוע כזה או אחר ונתת עליו המלצה, אנחנו מעריכים את דעתך ומאמינים לך שהוא טוב. גם אם לא חווינו איש מקצוע על הצד הטוב ביותר ניתן לכתוב חוות דעת כללית מבלי להגזים.
9. “אין לי מספיק הפניות- לא עובד לי”
כפי שנכתב בשורות הקודמות, נטוורקינג עובד בסבלנות ובייעילות. בחודש הראשון יש לתת דגש על אמון ונתינה לאחרים. היו קשובים למה שאחרים מחפשים וצריכים ותהיו שם בשבילם. בחודש השני שימו דגש על הנעה לפעולה, אשר יחשפו אתכם ואת תחום עיסוקכם. תכתבו פוסטים, תגיבו לחברים והראו נוכחות ברשת ובקבוצות. בחודש השלישי יש לבחון מה היה לנו בחודשים האחרונים, את מי פגשנו, כמה הקשבנו לאחרים ואיך באמצעות פלטפורמה זו של הנטוורקינג אני יכולה לקדם ולהתקדם בעסק שלי. כמובן שההגדרה ל”חודש” היא בגדר הערכה בלבד. חשוב לזכור ששינוי אמיתי הוא לא להיצמד לתוצאה. שינוי אמיתי מגיע ככשמתכננים, מציבים יעד והולכים בדרך בהתמדה ובהפנמה.
נער שיצא למסע כדי ללמוד אצל מורה גדול שאל אותו תוך כמה זמן יהיה חכם כמוהו. אמר המורה 5 שנים. ואם אלמד קשה יותר?שאל הנער, המורה אמר אז זה ייקח 10 שנים. ואם אלמד כל היום מהבוקר ועד הלילה? המורה אמר אז ייקח 15 שנה. איך זה שאל התלמיד כשאני אתאמץ יותר. יידרש לי יותר זמן להגיע למטרה?אמר המורה, כשעיין אחת דרוכה כדי להגיע לייעד, נשארת רק עיין אחת ללמוד. היעזר בסבלנות ובהתמדה!

לסיכום, חשוב לזכור שבנטוורקינג עסקי יש גישה אחרת. המטרה להיפגש ולהיות בקשר עם אנשים במטרה לראות מה ייצא להם מזה. זו תפיסה שונה של הסיטואציה ואיך שאני מתנהל בתוכה. נטוורקינג לא ממוקד בכם – הוא ממוקד בחברים שלכם. רוב האנשים עסוקים בעצמם וברגע שאנחנו מפסיקים להתמקד בעצמנו ומתחילים לחשוב איך אנחנו יכולים לעזור לאחרים, כשנצטרך עזרה, כל האנשים שהיינו שם בשבילם בעבר ישמחו לתת יד ולעזור. גם אנשים שאנחנו לא ממש מכירים יפגינו חיבה ויגישו עזרה, אם נבוא עם הגישה הנכונה והנעימה. בואו בלב שלם לקשר הזה עם אנשים, הגישו עזרה אמיתית בלי לצפות לשום דבר בתמורה (כך גם לא תתאכזבו), ותראו שיקרו דברים נפלאים בדרך.
נטוורקינג אינו תחליף לשיווק או מכירות. הוא בנוסף ויתרונו שהוא משלב הרבה מאוד עושר חברתי!
הוא למעשה גישה שיווקית שבאמצעות מפגשים חברתיים של אנשי עסקים יוצרים רשתות חברתיות העשויות להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות. סילחו לעצמכם, שימו את האגו ומשחקי הכוחות בצד. יש מקום לכולם וזיכרו זהו כלי שיווקי מיוחד שאם תתיחסו אליו באופן הנכון, תנהלו את מה שמפריע לכם, תסלחו, תשחררו, תוכלו לאוורר, לנקות ולהכיל דברים חדשים בעסק שלכם. תחשבו כמה מקום יתפנה לכם לדיוק, חשיבה, יצירתיות, סיעור מוחות, מוטיבצייה והמראה לעבר החזון.

וזיכרו, “טעות אינה טעות אם למדת ממנה משהו
משפט שמאפשר לנו לא “להלקות” את עצמינו יותר מידי על טעויות שעשינו, לא לתת לאשמה ולחרטה לנהל אותנו, לקחת אחריות, להפיק לקחים- לסלוח לעצמינו לשחרר ולהמשיך הלאה!

יש לכם כלי, פלטורמה, אמצעי וגישה שיווקית נפלאה. השתמשו נצלו את הכלים שעומדים לרשותכם, התייעצו, תפרצו, הגדילו את אזור הנוחות ותרוויחו.

בהצלחה ו… סליחה!

דילוג לתוכן