סיפור לשבת על הזדמנויות

בכל פעם שאני מסיימת סיפור אני אומרת לעצמי וואוווו זה סיפור שכל כך חשוב שאנשים ייקראו.
אז גם הפעם זה סיפור כזה שאני בטוחה שיכול לדבר אליך בכל מיני מצבים בחיים.

קחו לכם פיסה קטנה של אופטימיות לקראת שבת ותזכרו
אמנם זה רק סיפור, אבל אולי זה הסיפור שלכם?

חשבתם פעם כמה הזדמנויות נקראות בדרכיינו בכל יום ועלינו רק לפקוח את העיניים להושיט ידיים ולתפוס אותם. כן. הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים שלנו!
על זה הסיפור

פעם היה אדם שנמאס לו מחייו. שום דבר לא עבד או הצליח לו. הוא הרגיש שלא משנה מה הוא עושה… הוא עומד במקום.

הוא החליט ללכת לאלוהים ולבקש את עזרתו לחיים קצת אחרים. בדרך לאלוהים הוא פגש עץ נבול שיילל ובכה על מר גורלו שהמיים לא מגיעים אליו והוא התייבש. האיש הבטיח לבקש עזרה גם בשביל העץ.

המשיך האיש בדרכו ופגש בחורה עצובה יושבת ליד בית  גדול. שאל אותה האיש “איך החיים” והאישה השיבה שהחיים מאכזבים. “אני יושבת כאן לבד ושום בחור לא מגיע”. אני בדרך לאלוהים ואדבר איתו גם בשבילך. הבטיח לה.

לקראת סוף הדרך פגש האיש שועל כחוש שהתלונן שאין מה לאכול. גם לו הבטיח האיש שידבר עם אלוהים בעניינו.

הגיע האיש  לאלוהים ושטח בפניו את בקשותיו וטענותיו אמר לו אלוהים “אני משנה לך את המזל, אבל תהיה מספיק חכם לתפוס אותו”. אלוהים גם צייד אותו במכתב לכל אחד משלושת האומללים שפגש בדרך.

האיש מגיע לעץ היבש מגיש לו את המכתב מאלוהים.העץ מעיין במכתב ואומר לו” כתוב פה שלא מגיעים אלי מיים כי יש שקית מלאה ביהלומים שתקועה בין השורשים לבין המעיין. אולי אתה מוכן לי לחלץ את השקית שאל העץ את האיש. “אני מצטער” אמר האיש “אין לי זמן, אלוהים אמר לי שהוא שולח לי את המזל ואני חייב לתפוס אותו”

בהמשך דרכו פוגש האיש את הבחורה שאומרת לו  “אלוהים כתב לי שהגבר הראשון שיסכים להתחתן איתי הוא ואני נזכה לחיות חיים מאושרים ועשירים.אולי אתה מוכן להיות בן זוגי?” אמר האיש “אני מצטער, אלוהים אמר לי שהוא שולח לי את המזל ואני חייב לתפוס אותו”

ואז פוגש האיש את השועל ומוסר לו את המכתב שלו. השועל מעיין במכתב ותופס את האיש בגרון. רגע אחד לפני שהאיש מאבד את הכרתו הוא רואה את מכתבו של השועל ובו נכתב “כשיגיע האדיוט תאכל אותו” (סיפור ממקור לא ידוע)

נקודה למחשבה

החיים מלאים בהזדמנויות. כן, לא תמיד אנחנו יודעים לזהות אותן כשהן מגיעות. הסתכלו טוב טוב פיקחו את העיניים כי אולי, אפילו ברגע זה ממש אתם נותנים להזדמנות לחמוק מכם. ואם אתם לא רואים צרו אתם את ההזדמנות!

פעם שמעתי מישהי בשם אילנית בן אקסס, שדיברה בהקשר לשפה העברית שלנו

בהזדמנות מסתתרות שלוש מילים: זמן , תודה , מתנה

אז כשהזדמנות מגיעה אליך תתפוס אותה בשתי ידיים כי:
זה הזמן לומר תודה על המתנה.

וגם אם לא ברור לכם לאן זה יגיע. כמו שאמרה שריל סנדברג:
“אם מציעים לכם מושב בחללית, אל תשאלו איזה מושב. פשוט תעלו”

לסיפור לשבת על כדים שגדאי לשבור בחיים ליחצו כאן

דילוג לתוכן