​סוד האושר- האם להגיע לעוצמה זה להיות מאושר?

“אושר הוא המקומות באגדות ששעריהם נשמרים על ידי דרקונים- עלייכם להילחם בשביל לכבוש אותם ” (אלכסנדר גיומא)

השבוע שאלה אותי בחורה מקסימה במהלך אחד המפגשים, האם כשהיא תגיע למקום שבו היא תרגיש חזקה, מלאה בכוחות ובהשראה, במקום של עוצמה- אז היא תמצא את האושר?
שאלתי אותה מהו אושר בשבילה. היא ענתה שאושר זה שקט. התפתח דיון בקבוצה, ואחר אמר שאושר זו שמחה שמלווה בהנאה וסיפוק גדול. אדם נוסף סיפר כי הוא יגיע אל האושר כשיהנה מהדרך, אחר הוסיף שהוא ירגיש מאושר כשהוא יפסיק לקנא באחרים ואישה אחרת סיפרה שהיא לא יודעת איך להגדיר בכלל אושר.

אושר היא מילה כללית. אין ספק שהיא מילה חיובית- אם נגיד על מישהו שהוא מאושר נאפיין אותו בשמחת חיים, בהתלהבות, רוגע , תקווה וגם חיוך, צחוק או שמחה. גם נתאר מצב של אושר בהרגשה טובה, בריאות, ביטחון, תענוג, שביעות רצון, שלוות נפש ואהבה. רבים חיפשו ומחפשים עד היום את סוד האושר. ישנה אגדה אינדיאנית עתיקה המספרת על שבט אחד שהיה במלחמה מתמדת עם שבטים אינדיאנים אחרים. שבט זה פגע זלזל וחי ללא ערכי מוסר. עד שיום אחד זקן אינדיאני זימן אחדים מהשבט לישיבה כדי לנסות להציל את המצב. הדרך היחידה שהוא מצא היא לקחת מהם את סוד האושר וההצלחה. הוא חשב רבות היכן יוכל להחביא אותו, כדי שהאדם לא ימצא ולבסוף מצא את התשובה. הזקן החליט להחביא את סוד האושר וההצלחה עמוק עמוק באדם עצמו. המקום היחיד שלא יחשוב האדם לחפש בו. האגדה מספרת כי מאותו היום האדם חופר ומחפש את מקום האושר, למרות שהוא מצוי כבר עמוק בתוכו.

אושר הוא בעיני המתבונן. כל אחד ואחת מגדירים באופן שונה.האושר שלנו תלוי לא רק במה שאנו יכולים לקבל , או לתת. אושר תלוי גם במה שאנו עושים עם הקיים והמוכר. כולנו יודעים כי ניתן למצוא אושר גם בדברים הפשוטים של החיים: כמו לצחוק, ללכת אל הים ולצפות בשקיעה, לקבל מחמאה, ולראות כל בוקר את השמש זורחת באופן קבוע.

אך, האם זה באמת יעשה אותי מאושר? ומה ההבדל בין אושר לשמחה? האם אושר הוא מצב מתמשך (אני בתקופה מאושרת) ושמחה היא נקודתית (אני עכשיו שמח עוד שעה עשוייה הרגשתי להישתנות) ?
על דבר אחד אפשר להסכים והיא העובדה שכולנו רוצים להיות מאושרים. אך בשביל זה צריך לעשות, להיות עצמך ולחיות את חייך כפי שאתה היית רוצה. זה לא פשוט בכלל. הרי קל לצפות שאחרים יגידו לך איך לחיות, ידאגו לך ואתה תישען עליהם. אושר הוא עניין של תפישה . כל אחד בדרכו. יש מי שיש לו הכול והוא עדיין אומלל, ויש מי שכמעט אין לו כלום והוא מאוד מאושר. ולכן גם לכל אחד ואחד גורם האושר שונה ואחר.

חשוב לזכור שהחיים ניתנו לך במתנה. הם נועדו עבורך ויש לך את הייכולת להתגבר על כל מכשול בשביל להגיע אל- “הדרך לאושר שלך- בדרך שלך”.

ואסיים במשפט שפתחתי: “אושר הוא המקומות באגדות ששעריהם נשמרים על ידי דרקונים-
עלייכם להילחם בשביל לכבוש אותם ” (אלכסנדר גיומא)

דילוג לתוכן